Köpvillkor

Köpinformation

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att handla hos oss.
När du handlar via Internet gäller konsumentköp- och distansavtalslagen. Denna lag skyddar dig som konsument när du genomför köp på distans. Läs mer hos Konsumentverket.
Alla bedrägeriförsök polisanmäls och vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.
Samtliga priser är inklusive moms och är angivna i svenska kronor (SEK) som standard. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna utan förvarning, beroende på valutakurser, portokostnader, omkostnader etc.

Orderbekräftelse

Efter att du har genomfört ditt köp skickar vi en orderbekräftelse till din e-post. Vill du ändra din beställning på något sätt ska du kontakta oss genom att maila till hej@minlillabank.se snarast.
Skulle någon produkt vara slut på lager kommer vi kontakta dig för att stämma av om du vill vänta in påfyllning, dela leveransen eller avboka den restade produkten.
När din beställning är packad och inlämnad för leverans får du ytterligare ett mail där det står att leveransen är på väg till dig.

Betalning

Alla betalningar hos oss hanteras av Stripe. Du kan välja att betala direkt med valfritt kort eller via Apple Pay eller Google Pay.

Reklamation och garanti

Skulle det vara något fel på din produkt, kontakta oss på hej@minlillabank.se inom 14 dagar efter att du har mottagit din beställning så löser vi det.
Alla våra produkter har 1 års garanti mot fabrikationsfel.

Personuppgifter

För att handla hos oss behöver du lämna dina personuppgifter till oss. Vi lämnar aldrig ut dina personuppgifter till tredje part utöver för att kunna fullfölja vår leverans till dig via en transportör. Du som kund hos oss har rätt att ta del av den informationen vi har registrerat om dig enligt personuppgiftslagen. Om du har frågor kring detta eller vill ta del av dina uppgifter, kontakta oss på hej@minlillabank.se. Läs mer om vår integritetspolicy här.

Frakt och leverans

minlillabank.se levererar endast inom Sverige.
Fri frakt gäller på beställningar över 500 kr (inkl moms) annars är frakten 99 kr.
Normalt skickar vi samtliga paket med DHL eller Postnord enligt respektive transportörs vid var tid gällande leveranstider. Vi tar alltid kontakt med dig om något skulle vara slut i vårt lager och därför inte kan levereras.
Har du fyllt i mobilnummer vid beställning får du normalt en SMS-avisering när paketet är på väg och/eller när det har kommit till ett postombud. I övriga fall kommer aviseringen normalt via e-post eller brev.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till berörd transportör och göra en skadeanmälan.
Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du lagt en order och inte hämtar ut din försändelse innan den går i retur till oss (14-30 dagar beroende på om det är brev eller paket), så fakturerar vi dig 250 kr för vårt arbete med hantering av produkterna.

Ångerrätt och retur

Om du inte är nöjd med din order av någon anledning har du full ångerrätt, returrätt eller bytesrätt inom 14 dagar efter att du har mottagit din order. Produkten får ej vara använd och skall returneras i originalförpackning om den levererades i en sådan. Produkten ska vara i samma skick som när den lämnade oss annars gäller inte ångerrätten.
Du väljer själv om du vill byta varan eller få pengarna tillbaka. Kontakta oss på hej@minlillabank.se för returetikett. Returkostnaden blir då endast 69 kr som dras av från varuvärdet innan återbetalning.
Återbetalning sker till samma kort du använde vid ditt köp och genomförs inom två veckor från att vi fått tillbaka returen.

Returadress:
AB 20B
Gamla Torslandavägen 20B
423 49 Torslanda

Force majeure

AB 20B är befriade från påföljd av underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriade omständigheter enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriade omständigheter skall anses bland annat myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning, naturkatastrof, eller annan typ av händelse som rimligen kan anses förhindra, försvåra eller försena vårt fullgörande av förpliktelser.
I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel varningstexter, försäljningsförbud etc., onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Tvist

Vid en eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.